V dnešnom svete sociálnych médií a influencerov je úplne bežné zarábať si propagáciou produktov iných značiek. Reklama z televízií sa presunula na sociálne siete. Takáto forma prezentácie sa stala doslova životným štýlom... No občas ma až zarazí, ako jednoducho si to mnohí "influenceri" prestavujú...Magaela si prešla mnohými spoluprácami - menšími aj väčšími, úspešnými aj neuspešnými... ak si lámete hlavu, ako podporiť svoju značku na internete, tento článok bude práve pre vás. Rada by som sa s vami podelila o svoje skúsenosti.

Ročne dostanem desiatky správ s ponukami na spoluprácu či žiadosťou o produkt do tomboly. Bolo to ešte nedávno, keď som na každú takúto správu odpovedala kladne. Veď je to predsa nesmierna česť, keď chce niekto odprezentovať váš produkt, nafotiť vaše venčeky... no dnes už som vytriezvela. Mnohé spolupráce skončili tak, že sme nedostali späť ani venčeky, ani fotky...V mnohých prípadoch sa zabudlo na význam slova SPOLUpráca... spokojná bola len jedna strana...

SPOLUPRÁCA S JARKOU WURLL KOCÁNOVOU PATRÍ K NAŠIM NAJDLHŠÍM A K TÝM, KTORÉ MAJÚ ZMYSEL PRE OBE STRANY 

Raz sme dostali mejl so žiadosťou o našu čelenku  s tým, že my slečne pošleme niečo zadarmo a ona to odprezentuje na svojom Instagrame. Poprosili sme ju o zaslanie jej instagramového účtu... vysvitlo, že slečna bola 12-ročné dievčatko s neatraktívnym profilom. No napriek tomu nás to pobavilo a čelenku sme jej poslali. Mne samej na začiatku nikto neveril a viem, aké je ťažké odraziť sa, začaťod nuly, niečo dosiahnúť. A viem, že práve to, že skúšate, oslovujete, nedáte sa odradiť - je cesta k úspechu. Tak sme mladej slečne za odvahu a odhodlanie balíček poslali. No o niekoľko mesiacov prišla ďalšia správa - vraj nastal čas na novú čelenku a že vie, že  tú minule neodprezentovala, ale teraz keď jej pošleme novú, už ju dá i na svoj Instagram. To už nám smiešne nebolo... Naopak, zamyslela som...

Vážte si svoju značku

Naozaj chceme dnešné deti viesť k tomu, že stačí napísať a budú mať všetko zadarmo? Že dnešný svet vám otvára cesty prakticky bez námahy? Magaelu som vybudovala z ničoho, od nuly, je postavená na mnohých pádoch. Stálo ma to veľa síl. A preto si svoju prácu nesmierne vážim. Uvedomila som si, že spolupráca by mala byť naozaj o dvoch stranách. Nesmierne si i naďalej vážim každého, kto ma osloví na spoluprácu, pretože to znamená, že sa mu moja tvorba páči. No začala som si aj oveľa viac vážiť seba a svoju tvorbu. Áno, je česť, keď vás známy influencer osloví so žiadosťou o váš produkt. No tak, ako je to česť pre vás, mala by to byť česť aj pre neho.

BLOGERKY STYLEMONBLOG A DEDE VYŠŇOVSKÁ SÚ ZO SLOVENSKÝCH BLOGERIEK TIE TOP, ČO SA TÝKA SPOLUPRÁC - NÁPADITÉ, ORIGINÁLNE, VŽDY KREATÍVNE 

Odprezentovať váš produkt neznamená uverejniť jeden príbeh s prvoplánovou fotografiou na Instagrame s vašim označením a potom si ho len užívať. Výroba každého produktu stojí určitý čas, náklady na výrobu a materiál a v neposlednom rade aj dávku kreativity... nesmierne si vážim spolupráca s fotografkou Jovanou Rikalo či blogerkami ako sú Lenka zo Stylemon blog...tieto dievčatá k spolupráci pristupujú naozaj zodpovedne, pripravujú sa na propagáciu a ich reklama je tak naozaj živá a uveriteľná...

Vážte si vašu značku. Vážte si sami seba. Vy najlepšie viete, koľko úsilia vás stálo niečo vybudovať. To, že vás osloví alebo vám prikývne na spoluprácu väčšia značka či profil s väčším počtom followerov neznamená, že vám robia službu. Robíte ju aj vy im. Idete do SPOLUpráce

FOTKA OD JOVANA RIKALO A MODELKA VANJA JAGNIĆ S NAŠIMI NÁUŠNICAMI... SPOLUPRÁCA S TÝMITO ŽENAMI BOL MÔJ SPLNENÝ SEN

Tak teda SPOLUpracujte

Dnešný svet je už len o číslach a na Instagrame to platí niekoľkonásobne. Všetci sa naháňajú len za čo najväčším počtom followerov. Chyba! Mnoho značiek pri potencionálnej spolupráci pozerá len na toto jedno číselko v profile bez toho, aby si všimli koncept stránky, fotky vo feede, štýl autora tohto profilu...Je dôležité všímať si, či vaša spolupráca bude mať osoh. Či medzi vašimi dvoma profilmi funguje chémia, či ste kompatibilní, či má druhá strana cieľovku, ktorú potrebujete...Ak áno, potom oslovte alebo prikývnite na oslovenie spolupráce a ujasnite si, či pôjde o platenú alebo bartrovu spoluprácu...

NÁDHERNÁ FOTKA OD @karayiib

PLATENÁ SPOLUPRÁCA

Je to investícia. Investícia, ktorá sa môže ale aj nemusí oplatiť. Dobre si zvážte, komu za prezentáciu zaplatíte, zvážte, či vám môže priniesť očakávané ovocie.  Sú to vaše peniaze, ktoré ste si zarobili vlastnou drinou. Vytvorte si stratégiu, ktorú chcete uplatniť. Na začiatok je dobré sa s vybraným influencerom oťukať. Dohodnúť sa na menšej testovacej spolupráci. Pri tej si všímajte, ako rýchlo influencer zareaguje na zaslaný balíček, ako ho použije, zakomponuje do svojho profilu. Vyhodnoďte kvalitu fotky vo feede či reels videa a ochotu zdieľať s vami výsledný materiál.

Pýtajte si štatistiky, meranie úspešnosti. Jedným zo spôsobov, ako overiť výsledok spolupráce, sú zľavové kódy, ktoré však dnes už nie sú až tak populárne. Sú silené. Ľudia chcú vidieť autenticitu a to od infulencera potrebujete. Aby sa skutočne vžil s vašim produktom, aby si ho sám zamiloval predtým, ako ho bude ponúkať ďalej. Ľudia si radi zákupia vec, o ktorej vedia, že je hodná kúpi.

Ak influencer prvotnou spoluprácou prešiel, je šikovný a výsledok spolupráce robí radosť vám aj jemu, oplatí sa s ním nadviazať aspoň ročnú spoluprácu, pričom si treba dohodnúť cenové podmienky a určiť si mesačné alebo kvartálne odmeňovanie.

BARTER

Ak je váš rozpočet značne obmedzený a príjmy nie sú tak vysoké, aby ste si mohli dovoliť platené spolupráce, skúste sa dohodnúť na bartrovej výmene. Niečo za niečo. Influencerovi darujete svoje produkty výmenou za ich prezentáciu. Tu si tiež treba všimnúť, či daný človek chce vašim produktom len ozvláštniť svoj profil, alebo je to vec, ktorú vie reálne využívať aj do budúcna. V prípade prvej možnosti sa môžete dohodnúť na súťaži o dané produkty, ktorá môže byť užitočná pre obe strany a ešte poteší aj niekoho tretieho.

TRI NÁDHERNÉ SPOLUPRÁCE S KRÁSNYMI ŽENAMI - @daryadarcy, @rebecca_lord_art a @natabaraeva 

Menej je viac

V oboch prípadoch však platí, že už dávno cesta nevedie len cez "veľké ryby". Číslo v profile nie je smerodajné a nezaručí vám úspešnú spoluprácu. Lepšie je osloviť menšie účty, za ktorými však stojí profesionálny, uveriteľný a zodpovedný človek, pre ktorého bude prezentácia vášho výrobku rovnakou radosťou ako pre vás.

Nezabudnite si tiež vopred ujasniť jasné podmienky spolupráce. Vyhnete sa tak zbytočným sklamaniam. Stanovte si spoločne čas, kedy môžete očakávať výsledky. Dohodnite sa na forme prezentácie - stories, reels, fotky vo feede... Stanovte si počet výsledných výstupov, požadujte označenie vašej značky a súhlas použiť výsledný materiál aj na svoje účely. SPOLUpráca má byť o dohode, ktorá vyhovuje obom stranám. Ani jedna sa nemá cítiť nekomfortne, práve naopak. Má byť potešením, priestorom na kreativitu, obe strany z nej majú mať úžitok.

Dôležitý je i výber produktu, ktorý bude predmetom spolupráce. Malo by ísť o niečo, čo viete reálne dodať zákazníkom, ktorí vás cez influencera objavia. Ak sa dostanú na váš profil, mali by nájsť ľahkú cestu k vášmu e-shopu a k prezentovanému produktu, ktorý by sa mal dať ľahko vyhľadať či zakúpiť...

NÁDHERNÁ FOTO OD JESSICI KOTTE Z NEMECKA 

Každú spoluprácu by ste si mali dobre zvážiť. Nepúšťať sa do nej bezhlavo...

V ZÁVERE MINULÉHO ROKA MI BOLO NESMIERNYM POTEŠENÍM A CŤOU VYROBIŤ KORUNKY A VENČEK PRE MÁRIU ČÍROVÚ ČI DOMINIKU STARÚ... 

Vážte si každého, kto prejaví záujem o vašu tvorbu, no zároveň majte úctu aj k svojej práci... len tak bude mať spolupráca pre vás význam. Riaďte sa vždy svojimi pocitmi z komunikácie a vyžarovania daného influencera, nie všetko je len o číslach...